1. New Cars
  2. Design & Craft

KÜLSŐ FORMÁK: A LEXUS ÚJ IDENTITÁSA

Tervezőink célja az volt, hogy egy olyan autót alkossanak, amelynek karaktere inkább lazaságot közvetít, mint túlzott eleganciát, miközben autentikus, könnyed stílust testesít meg. Formai szempontból a legjelentősebb pont az új frontkialakítás, amely „megtöri” a márkánk elmúlt évtizedét meghatározó orsó formájú hűtőrácsot, és új korszakba vezeti a Lexust.

Az élek és keret nélküli hűtőrács egyben megadja az LBX orsó formájú karosszériájának alapjait is, hozzájárulva az autó erőteljes, dinamikus kiállásához. Aerodinamikailag is hatékony, segítve a könnyed légáramlást az autó körül. Az új fényszórókialakítás a kétfunkciós, nappali menetfényeket és irányjelzőket egyesítő egységekkel erőteljes vizuális megjelenést kölcsönöz. Ezzel az új elrendezéssel a lámpák grafikájának jellegzetes L-alakja úgy módosult, hogy a sarkos része inkább kifelé nézzen, mint befelé, így irányjelzőként funkcionálva a megfelelő irányba mutasson.

Az autó hátulja is erős kiállást sugall. A rendszámtábla le lett tolva egészen a lökhárítóig, így a hátsó ajtón lévő LEXUS felirat látványosabb lett a csomagtérajtó letisztult felületén. Hasonlóképpen, a Lexus jellegzetes L-alakú fénycsíkjának legújabb verziója is hatásosabb megjelenést kölcsönöz, miközben az irányjelzők és a tolatólámpák a háttérbe húzódnak, amikor éppen nem világítanak.

Az alacsonyra húzott motorháztető, a karosszériával egy szintben lévő övvonal, a hátsó tetőlégterelő és a precíz fényszórókialakítás javítja az aerodinamikát, valamint hozzájárul az LBX hatékonyságához, stabilitásához és közvetlenségéhez. A külső színválasztékban élénk árnyalatok és a Lexus mélyen csillogó, különleges fényezései is szerepelnek. Az LBX Emotion és Cool változatai kéttónusú fényezéssel is rendelhetők – bármelyik szín kombinálható a kontrasztos fekete tetővel.

AZ UTASTÉR FORMATERVE: EGYSZERŰSÉG ÉS ELEGANCIA, KÉZMŰVESSÉG ÉS KIEMELKEDŐ MINŐSÉG

Tervezőink a Lexusnál egyszerű és kifinomult belső kialakításra törekedtek, amely a magasabb szegmensekhez tartozó modellek hangulatát és kisugárzását nyújtja. Ez a hatás három kulcsfontosságú elemen alapul: jó átláthatóság szabad kilátással és egyszerű, letisztult műszerfallal, az utastér optikai szélesítése, valamint egy hangsúlyos, magabiztosságot adó középkonzol.

A prémium minőségről és a részletekre való odafigyelésről tanúskodik a látványukat és anyagukat tekintve is igazán vonzó betétek és kárpitozások választéka. A csúcsminőségű félanilin bőr mellett vegánbarát belső tér is elérhető, amely szintetikus bőrt és anyagokat használ az üléshuzatokhoz, a kormánykerékhez, a váltókarhoz és az ajtókárpitokhoz. Az LBX új Tsuyusami faszén díszbetéteket is kapott, amelyeket egy új rétegezési technikával hoztunk létre – a különleges betét több réteget használ, hogy rendkívül texturált megjelenést és mélységérzetet biztosítson. Az ambient belső világítás* növeli az Omotenashi hatást - az utastér különböző részeit kiemelő hangulatfény 50 színárnyalatot kínál, különböző hangulatokat idéző témák szerint rendezve. 

A vezetőtér a Lexus Tazuna koncepciónkra épül, amelyet először a közepes méretű NX SUV modellben mutattunk be. Ennek kulcseleme, hogy a fő kezelőszerveket és információforrásokat közvetlenül a vezető körül helyezi el, így működtetésükhöz vagy leolvasásukhoz csupán minimális kéz- vagy szemmozdulatok szükségesek. Ez segít abban, hogy a vezető az autó irányítására összpontosítson, és a lehető legkevésbé zavarják meg egyéb tényezők. A kormánykerék helyzetét és dőlésszögét precízen kiszámították mérnökeink, hogy mindig a vezető kezében legyen az irányítás.

A széles, tiszta kilátás megőrzése érdekében a vízszintes elrendezésű műszerfal letisztult és egyszerű kialakítást kapott. A látványos formák mindkét oldalon beleolvadnak az ajtópanelekbe, így az első ülésen ülők úgy érezhetik, hogy körbeöleli őket az utastér – a térérzet így egyszerre tágas, mégis védelmező. Az ezzel a kialakítással létrehozott folyamatos vonal segít a vezetőnek érzékelni a jármű dőlésének mértékét a kanyarokban. Az alacsonyra tervezett csípőpont hozzájárul ahhoz, hogy a vezető jobban érezze az autót, miközben elöl bőséges teret biztosít a térdeknek is. Annak érdekében, hogy a fedélzeten mindenki jól kilásson, a hátsó üléseket valamivel magasabbra helyeztük az elsőknél.

A csomagtérben akár 332 liter (FWD modellek esetén, a helyükön lévő hátsó üléstámlákkal) hely is rendelkezésre állhat, ami a behúzható kalaptartó alatt is elegendő két 75 literes koffer számára.

*Felszereltségetől függően