„Az LF-1 Limitless tanulmány kreatív technológiákkal van felvértezve, miközben képes erős érzelmeket kiváltani azzal, hogy javítja a vezető és az utasok által átélhető élményeket.“ – Kevin Hunter, a CALTY Design Researc Inc. elnöke.
Minden a megfelelő arányokkal kezdődik. A Lexus LF-1 hosszúra nyújtott motorházteteje a klasszikus túraautók arányait juttatja eszünkbe a crossoverek helyett. Mindez a hátsókerékhajtású platformon alaposan hátratolt kabinnal és az izmosan domborodó kerékjárati ívek alatt épphogy elférő, agresszív 22“ keréktárcsák rögtön szembetűnővé teszik, hogy az LF-1 csak úgy duzzad a teljesítménytől. Az alacsony tetővonal és emelt hasmagasság pedig egyértelműen kihangsúlyozza az autó crossover felépítését, amely a teljesítmény mellett a praktikumot is szem előtt tartja.
Mint az összes jelenkori Lexus, úgy az LF-1 esetében is központi elemként jelenik meg az orsó formájú hűtőrács. Az LF-1 esetében pedig a tervezők még tovább mentek, hiszen vizuálisan még inkább kiterjesztették ezt az orsó formát, azt a látszatot keltve, hogy az egész autón végigfut ez a motívum. Maga a hűtőrács háromdimenziós grafikát kapott, amely a CALTY által házon belül kifejlesztett színekben pompázik. Az emblémát központba helyező dizájn azt a hatást kelti, mintha a vasreszelék mágnesesség hatására rendeződne formába. Krómot nem használtak a tervezők, helyette az LF-1 LED világítással köszönti tulajdonosát, amely a hűtőrács körül is feltűnik.
„A Lexus olyan modelljei, mint az RX, hozzájárultak a prémium SUV kategória globális népszerűségéhez. Ez az új crossover-koncepció olyan jövőbe kalauzol, amely kiemelkedő dinamizmussal, praktikummal és egy izgalmasabb, érzelmesebb dizájnnal párosul, ami reményeink szerint megkérdőjelezi majd a kategóriától eddig elvárt normákat” – mondta Yoshihiro Sawa, a Lexus International elnöke.
Profilból az LF-1 egyértelműen előről hátrafelé „halad“, kezdve az első keréjárati ívektől a motorháztetőn át egészen a D-oszlopig. Ez a vonal erős kontrasztot ad az olyan összetettebb felületekkel, mint az élesen megrajzolt első kerékjárati ívek, amelyek szépen vezetnek át a mélyen vágott első ajtókhoz. Innen aztán a karosszéria az autó háta felé közelítve ismét felépül, hogy aztán az LF-1 hátsó keréjárati ívei a klasszikus izomautók kólásüveg-formáit idézzék fel.
A megosztott tetőlégterelő rögtön megragadja a tekinteteket az LF-1 hátán, amiket aztán az érdekesen formált, részletgzadag vonások tartanak meg. Az alsó sarkokban felűtnő, gyönyörűen megrajzolt nyílások első ránézésre akár a kipufogók is lehetnének, de ezek valójában légbeömlők, amelyeken a hátsó kerekek felől érkező levegő távozik. A hátsó kerékjárati ívek által formázott széles „vállak“ szolgáltatják a karoszériából kiemelkedő fényszórók helyét.
A fénytestek felett hatalmas hátsó szélvédő található, amely a tetőre is rányúlik, ezt pedig a megosztott hátsó légterelő engedi láttatni.