A LEXUS ÚJ PRÉMIUM CROSSOVER ZÁSZLÓSHAJÓJAKÉNT MUTATKOZOTT BE A LEXUS LF-1 LIMITLESS

A tanulmány az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon mutatkozott be 2018. január 15-én. Ahogy a megolvadt fémből lenyűgöző japán kardot formálnak, úgy képes a Lexus LF-1 Limitless tanulmányautó is formálni a Lexus prémium crossover zászlóshajójának jövőjét.

A Lexus két évtizeddel ezelőtt hívta életre a prémium crossover szegmenst az RX 300 detroiti debütálásával. A modell azóta is az egyik legkelendőbb prémium crossover a kategóriájában.

A Lexus LF-1 Limitless koncepció most a prémium modellek új műfaját mutatja be: a crossover zászlóshajót. A nagy teljesítményt a féktelen luxussal ötvöző Lexus LF-1 Limitless a technológia, az innováció és a formatervezés legújabb formáját mutatja meg a Lexus világában.

Az új tanulmányautó korlátlan lehetőséget kínálva támogatja vásárlóink változatos életstílusát. Így például a hajtásláncok tekintetében korlátlan lehetőségeket kínál az autó. Az LF-1 tanulmányt hajthatja üzemanyagcellás, hibrid, plug-in hibrid, benzines vagy akár tisztán elektromos erőforrás is.

FORMANYELV

Az LF 1 innovatív szellemiségét a kaliforniai CALTY Design Research alkotta meg. A formanyelv a megolvadt katana névre hallgató egyszerű, mégis elegáns dizájnkoncepcióban gyökerezik. Ez a tervezési stílus egyesíti a folyékony fém szerves formáit egy hagyományos japán kard éles éleivel. Az LF-1 Limitless folyékony, mégis agresszív vonásainak alapja a letisztult, szinte folyékonynak tűnő megoldások és a karakteres élek összhangja.

EZ A MI VÍZIÓNK, EGY ÚJFAJTA ZÁSZLÓSHAJÓRÓL, AMELY KÉPES A CROSSOVEREK SOKOLDALÚSÁGÁT NYÚJTANI ANÉLKÜL, HOGY KÖZBEN FEL KELLENE ADNIA PRÉMIUM SZEDÁNJAINAK TELJESÍTMÉNYÉT ÉS LUXUSÁT

Kevin Hunter, President, CALTY Design Research Inc.

„Az LF-1 Limitless tanulmány kreatív technológiákkal van felvértezve, miközben képes erős érzelmeket kiváltani azzal, hogy javítja a vezető és az utasok által átélhető élményeket.“ – Kevin Hunter, a CALTY Design Researc Inc. elnöke.

Minden a megfelelő arányokkal kezdődik. A Lexus LF-1 hosszúra nyújtott motorházteteje a klasszikus túraautók arányait juttatja eszünkbe a crossoverek helyett. Mindez a hátsókerékhajtású platformon alaposan hátratolt kabinnal és az izmosan domborodó kerékjárati ívek alatt épphogy elférő, agresszív 22“ keréktárcsák rögtön szembetűnővé teszik, hogy az LF-1 csak úgy duzzad a teljesítménytől. Az alacsony tetővonal és emelt hasmagasság pedig egyértelműen kihangsúlyozza az autó crossover felépítését, amely a teljesítmény mellett a praktikumot is szem előtt tartja.

Mint az összes jelenkori Lexus, úgy az LF-1 esetében is központi elemként jelenik meg az orsó formájú hűtőrács. Az LF-1 esetében pedig a tervezők még tovább mentek, hiszen vizuálisan még inkább kiterjesztették ezt az orsó formát, azt a látszatot keltve, hogy az egész autón végigfut ez a motívum. Maga a hűtőrács háromdimenziós grafikát kapott, amely a CALTY által házon belül kifejlesztett színekben pompázik. Az emblémát központba helyező dizájn azt a hatást kelti, mintha a vasreszelék mágnesesség hatására rendeződne formába. Krómot nem használtak a tervezők, helyette az LF-1 LED világítással köszönti tulajdonosát, amely a hűtőrács körül is feltűnik.

„A Lexus olyan modelljei, mint az RX, hozzájárultak a prémium SUV kategória globális népszerűségéhez. Ez az új crossover-koncepció olyan jövőbe kalauzol, amely kiemelkedő dinamizmussal, praktikummal és egy izgalmasabb, érzelmesebb dizájnnal párosul, ami reményeink szerint megkérdőjelezi majd a kategóriától eddig elvárt normákat” – mondta Yoshihiro Sawa, a Lexus International elnöke.

Profilból az LF-1 egyértelműen előről hátrafelé „halad“, kezdve az első keréjárati ívektől a motorháztetőn át egészen a D-oszlopig. Ez a vonal erős kontrasztot ad az olyan összetettebb felületekkel, mint az élesen megrajzolt első kerékjárati ívek, amelyek szépen vezetnek át a mélyen vágott első ajtókhoz. Innen aztán a karosszéria az autó háta felé közelítve ismét felépül, hogy aztán az LF-1 hátsó keréjárati ívei a klasszikus izomautók kólásüveg-formáit idézzék fel.

A megosztott tetőlégterelő rögtön megragadja a tekinteteket az LF-1 hátán, amiket aztán az érdekesen formált, részletgzadag vonások tartanak meg. Az alsó sarkokban felűtnő, gyönyörűen megrajzolt nyílások első ránézésre akár a kipufogók is lehetnének, de ezek valójában légbeömlők, amelyeken a hátsó kerekek felől érkező levegő távozik. A hátsó kerékjárati ívek által formázott széles „vállak“ szolgáltatják a karoszériából kiemelkedő fényszórók helyét.

A fénytestek felett hatalmas hátsó szélvédő található, amely a tetőre is rányúlik, ezt pedig a megosztott hátsó légterelő engedi láttatni.

FÉNYŰZŐ KÉNYELEM

A CALTY célja az volt, hogy minden utas számára fényűző kényelmet biztosítsanak. Az LF-1 ragaszkodik a híres japán omotenashi vendégszeretethez, amelynek köszönhetően minden utast ugyanolyan lelkesedéssel üdvözöl az autó. A vezetőteret úgy tervezték meg, hogy a pilóta kizárólag a vezetésre tudjon koncetrálni, így eltávolítottak a zavaró analók kapcsolókat, amelyeket mozgásérzékelős megoldások helyettesítenek, a műszeregység szerepét pedig egy minimalista kijelző vette át közvetlenül a vezető előtt.

Az első utasok jóval nagyobb teret élvezhetnek, kevesebb kezelőszervvel és széles, átlátható műszerfallal. A hátul ülők ugyanolyan foteleket kaptak, mint az első sorban helyet foglalók, a lábteret pedig megnyújtották. A klímát és a szórakoztatóegységet saját kijelzőjükön keresztül kezelhetik a hátul utazók.

Az utastér megjelenését a metál, a rózsaarany és a réz árnyalatok uralják, ezzel harmonizálva a külsővel – de a zavaró csillogást elkerülve mattítottak a felületeken. A műszerfal körüli és a kormányon található betétek még inkább erősítik a vezető pozícióját. A metál borítások kiváló kontrasztot nyújtanak a kakaóbab árnyalatú bőrborításoknak és a Chiffon fehér, perforált bőrrel bevont üléseknek.

A fények szintén kulcsfontosságúak az utastér hangulatát és megjelenését tekintve. A START gomb megnyomása egy látványos fényjátékot indít el az aktuális vezetési üzemmódtól függően. A még kifinomultabb látvány érdekében az ajtóbetéteken található preforált fabetétekekn is apró LED egységek világítanak többféle színben, harmonizálva a fő fényforrások árnylataival.

A technológia fokozza az LF-1 által kínált luxust, köszönhetően a vezető számára kínált lehetőségek tárházának. A sort az LF-1 Chauffeur üzemmódja nyitja, amely a by-wire, azaz mechanikus összeköttetés nélküli kormányzás, fékrendszer, gázpedál, fények és jelzések segítségével tesz lehetővé önvezetést az autó számára.

Az önfeledt vezetés érdekében a hajtáslánc funkcióinak kezelőszervei mind a kormányon kaptak helyet, hogy a pilóta az útra fókuszálhasson. Ennek eredményeképp az autó gondtalanul, könnyen vezethető, a lehető legkisebbre csökkentve a balesetek kockázatát. A kormány mögötti váltófülekkel manuális módban is kezelhető a váltó, ezzel fokozva a sportos vezetési élményt. A parkolóállást és a tolatást pedig a volán alsó karimáján helyet foglaló gombokkal lehet aktiválni.

Van egy négydimenzió navigációs rendszer is, amely a hagyományos megoldásokat az idő dimenziójával egészíti ki. Egyfajta segítőként képes megjósolni az utasok igényeit az előre beprogramozott utazások előrehaladtával, méghozzá a forgalom és az útviszonyok alapján, de természetesen előre jelzi a szükséges tankolásokat és pihenőket is, éttermeket és szállodai foglalásokat felajánlva. A nvaigációs rendszer képes az útvonalat megjeleníteni a multimédiás kijelzőn, a hátsó szórakoztatóegységek megjelenítőin, vagy akár az utasok csatlakoztatott táblagépein és okostelefonjain is.

A kormány érintésérzékeny kezelőszervei segítségével könnyedén kezelhetők a négydimenziós navigáció, a kényelmi funkciók és a szórakoztatórendszer is. A könyöklő bőrborításába integrált érintőpad írásfelismerő funkcióval is rendelkezik. A hátsó ülések közötti konzolon is található egy érintésérzékeny kezelőszerv, amely segít a hátul ülőknek személyre szabni a kényelmi és szórakoztató berendezéseket.

Innovatív technológiájával és magával ragadó stílusával a Lexus LF-1 Limitless tanulmányautó lenyűgöző élményt tartogat a jövőbeli luxusautó vásárlók számára.