DINAMIKUS TELJESÍTMÉNY EGY ÚJ LEXUS PLATFORMON

Az LBX az első Lexus modell, amelyet a kompakt városi autók számára készült GA-B platform egyik változatára építettünk. Alapvetően úgy alakítottuk át az alapokat, hogy azok megfeleljenek a Lexus követelményeinek, így az alacsony súlypont, a széles nyomtáv, a rövid túlnyúlások és a rendkívül merev karosszéria előnyeit élvezi az LBX is. Ez egyben az autó élménydús karakterének alapja is, segítve a Lexus Driving Signature megvalósulását az eddigi legkisebb testben. Ez természetes kommunikációt teremt a vezető és az autó között, amely mindenkor magabiztosságot, irányítást és kényelmet biztosít.

Endoh főmérnök a következőkre hívta fel a figyelmet: „Annak érdekében, hogy érezhető legyen a Lexus modellekre jellemző „eggyé válás az autóval”, azon dolgoztunk, hogy olyan közvetlen vezethetőséget érjünk el, amely maximalizálja az autó kis méretének és könnyű tömegének előnyeit. Ugyanakkor minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektettünk az alapvető jellemzők csiszolására anélkül, hogy csak az elektronikus vezérlőkre hagyatkoznánk.”

Az elektronikusan vezérelt fékrendszer része a stabilitásvezérlés. Ez automatikusan egyensúlyba hozza az első és a hátsó fékerő-eloszlást, hogy elnyomja a karosszéria dőlését és fenntartsa az egyenletes, megnyugtató teljesítményt. Segít csökkenteni a jármű dőlését kanyarodáskor, valamint kényelmesen és stabilan tartja az autót, miközben kiszűri a rezgéseket is.

A LEXUS HIBRID HAJTÁS ÚJ GENERÁCIÓJA

Az LBX-et egy új generációs Lexus öntöltő hibrid rendszer hajtja, kompakt és könnyű, 1,5 literes háromhengeres motorral. A hibrid rendszer fő alkatrészeit, köztük a sebességváltót és a teljesítményvezérlő egységet jelentősen átterveztük a hatékonyság növelése, a veszteségek csökkentése, valamint a tömeg és a méretek csökkentése érdekében. Egy új, alacsony ellenállású, nagyteljesítményű, kétpólusú nikkel-fémhidrid (NiMH) akkumulátort építettünk be, amely extra elektromos támogatást tesz lehetővé gyorsításkor, és javítja az autó tisztán elektromos képességeit.

A hajtásláncot a teljesítmény élvezetes kihasználhatóságára hangoltuk, legyen szó akár városi, akár kanyargós vidéki utakról. A közvetlen irányíthatóság és az egyenletes gyorsulásérzet is nagy hangsúlyt kapott, amelynek köszönhetően az autó jobban reagál a gázpedál használatára. A vezethetőséget a Hybrid System Control is javítja, amely összehangolja a motorhangot és a gyorsulást. A hibrid rendszer frissítéseinek köszönhetően a tisztán elektromos működés nagyobb sebességgel és hosszabb távon is élvezhető, maximalizálva az LBX hatékonyságát.

Az LBX – mint valódi SUV modell – a Lexus E-Four összkerékhajtási rendszerével is elérhető, amelynek kiválasztásával egy további villanymotor kerül a hátsó tengelyre. Gyorsításkor, kanyarodáskor és alacsony tapadású felületeken a rendszer automatikusan a hátsó kerekekre irányítja a hajtóerőt, segítve a jármű stabilitását és megőrizve a vezető önbizalmát.

Az LBX prémium státuszát a zaj- és vibrációkezelés (NVH) terén szerzett, hosszú évek alatt gyűjtött tapasztalataink alkalmazásának eredménye is megerősíti. Ezen intézkedések közé tartozik a zavaró vibrációk csökkentése érdekében a motorba beépített kiegyensúlyozó tengely.