VILÁGPREMIER: BEMUTATKOZIK A MEGÚJULT, TISZTÁN ELEKTROMOS LEXUS RZ SUV
- A megújult, kibővített modellpaletta nagyobb erőt, fokozott hatékonyságot és dinamikus teljesítményt kínál, ami a vezető számára nagyobb élményeket jelent
- Bemutatkozik a steer-by-wire rendszerünk
- Az akkumulátoros elektromos rendszer átfogó frissítése nagyobb hatótávolságot és gyorsabb töltést biztosít
- Bemutatkozik az első RZ F SPORT modell, az RZ 550e, amely nagyobb teljesítményt és a Lexus új, Interactive Manual Drive virtuális sebességváltóját kínálja
- A megújult RZ 2025 őszétől jelenik meg Európában
A megújult Lexus RZ március elején tartotta világpremierjét Brüsszelben, Belgiumban. Az akkumulátoros elektromos prémium SUV átfogó frissítéssel fokozza tovább a vezetési élményt, és olyan innovatív technológiákat vezet be, amelyek nagyobb teljesítményt, jobb irányíthatóságot, valamint mélyebb kapcsolatot és élményeket biztosítanak a vezetőnek. Ezeket az úttörő újdonságokat az utastér luxusélményének finomítása teszi teljessé.
Az RX 400h 2005-ös bemutatása óta úttörő szerepet játszik a prémium piacon az elektrifikált hajtás terén, következetesen törekedve a vezetési élmény és az ember-autó kapcsolat, valamint a környezeti hatékonyság közötti egyensúlyra. A 2019-ben bejelentett Lexus Electrified filozófiánkkal a karbonsemleges társadalom megvalósítását tűztük ki célul, amelyhez számos járműtechnológiát kínálunk, köztük akkumulátoros elektromos, hibrid és plug-in hibrid modelleket, hogy megfeleljünk a különböző ügyfelek és piacok eltérő igényeinek.
Az RZ 2023-ban mutatkozott be az első olyan modellünkként, amelyet egy kifejezetten akkumulátoros elektromos (BEV) globális platformra építettünk. Az autó elektrifikációs technológia által lehetővé tett új vezetési élményt és formákat kínál. A választék 2024-ben egy elsőkerék-hajtású modell bevezetésével bővült, reagálva a vásárlói igényekre.
A megújult RZ fejlesztése négy fő pillérre összpontosított: vezetési élmény, hatótávolság és akkumulátortöltés, teljesítmény, valamint formák.
A műszaki újítások élén a steer-by-wire rendszerünk szerepel, amelyet először alkalmazunk sorozatgyártásban. Ez új vezetési élményt nyújt, kifinomult, könnyű és intuitívabb kezelhetőséggel, különösen a kanyargós utakon. Emellett a rendszer érzékenységre és a vezetőnek adott, kellemetlen rezgésektől mentes visszajelzésekre van hangolva. Annak érdekében, hogy a Lexus Driving Signature kívánt tulajdonságai megvalósuljanak, az autó a Shimoyama tesztközpontunkban, Japánban széles körű fejlesztésen esett át.
A megújult modell hozza el elsőként az F SPORT teljesítményt és stílust is az RZ kínálatába. Az összkerékhajtású RZ 550e lesz a legerősebb RZ, amely új BEV vezetési élményt kínál az Interactive Manual Drive elektronikus rendszerünkkel, amely virtuális kézi sebességváltást tesz lehetővé (további részletek az RZ F SPORT-ról külön fejezetben, alább).
Mint mindig, most is az ügyfelek igényei jelentették az elsődleges szempontot annak biztosításában, hogy az RZ a többletteljesítmény mellett hatékonyabb is legyen, és jobb felhasználói élményt nyújtson. A BEV-rendszer átfogó változtatásai, beleértve a nagyobb teljesítményt és kapacitást kínáló lítium-ion akkumulátort, valamint az eAxle egység továbbfejlesztését, lehetővé teszik a hatótávolság várhatóan akár 100 kilométeres növekedését (modellváltozattól és végleges homologizációtól függően).
Emellett az akkumulátor töltési ideje is gyorsabb lesz, amit egy új akkumulátor-előkondicionáló rendszer és egy 22 kW-os AC fedélzeti töltő alkalmazása segít.
A mostani globális leleplezés előkészíti az utat az új RZ európai piaci bevezetéséhez 2025 őszétől.