Skip to Main Content (Press Enter)
VILÁGPREMIER

A MEGÚJULT, 2025-ÖS LEXUS RZ TISZTÁN ELEKTROMOS SU

A megújult Lexus RZ március elején tartotta világpremierjét Brüsszelben, Belgiumban. Az akkumulátoros elektromos prémium SUV átfogó frissítéssel fokozza tovább a vezetési élményt, és olyan innovatív technológiákat vezet be, amelyek nagyobb teljesítményt, jobb irányíthatóságot, valamint mélyebb kapcsolatot és élményeket biztosítanak a vezetőnek. Ezeket az úttörő újdonságokat az utastér luxusélményének finomítása teszi teljessé.

VILÁGPREMIER: BEMUTATKOZIK A MEGÚJULT, TISZTÁN ELEKTROMOS LEXUS RZ SUV

 

  • A megújult, kibővített modellpaletta nagyobb erőt, fokozott hatékonyságot és dinamikus teljesítményt kínál, ami a vezető számára nagyobb élményeket jelent
  • Bemutatkozik a steer-by-wire rendszerünk
  • Az akkumulátoros elektromos rendszer átfogó frissítése nagyobb hatótávolságot és gyorsabb töltést biztosít
  • Bemutatkozik az első RZ F SPORT modell, az RZ 550e, amely nagyobb teljesítményt és a Lexus új, Interactive Manual Drive virtuális sebességváltóját kínálja
  • A megújult RZ 2025 őszétől jelenik meg Európában

 

A megújult Lexus RZ március elején tartotta világpremierjét Brüsszelben, Belgiumban. Az akkumulátoros elektromos prémium SUV átfogó frissítéssel fokozza tovább a vezetési élményt, és olyan innovatív technológiákat vezet be, amelyek nagyobb teljesítményt, jobb irányíthatóságot, valamint mélyebb kapcsolatot és élményeket biztosítanak a vezetőnek. Ezeket az úttörő újdonságokat az utastér luxusélményének finomítása teszi teljessé.

Az RX 400h 2005-ös bemutatása óta úttörő szerepet játszik a prémium piacon az elektrifikált hajtás terén, következetesen törekedve a vezetési élmény és az ember-autó kapcsolat, valamint a környezeti hatékonyság közötti egyensúlyra. A 2019-ben bejelentett Lexus Electrified filozófiánkkal a karbonsemleges társadalom megvalósítását tűztük ki célul, amelyhez számos járműtechnológiát kínálunk, köztük akkumulátoros elektromos, hibrid és plug-in hibrid modelleket, hogy megfeleljünk a különböző ügyfelek és piacok eltérő igényeinek.

Az RZ 2023-ban mutatkozott be az első olyan modellünkként, amelyet egy kifejezetten akkumulátoros elektromos (BEV) globális platformra építettünk. Az autó elektrifikációs technológia által lehetővé tett új vezetési élményt és formákat kínál. A választék 2024-ben egy elsőkerék-hajtású modell bevezetésével bővült, reagálva a vásárlói igényekre.

A megújult RZ fejlesztése négy fő pillérre összpontosított: vezetési élmény, hatótávolság és akkumulátortöltés, teljesítmény, valamint formák.

A műszaki újítások élén a steer-by-wire rendszerünk szerepel, amelyet először alkalmazunk sorozatgyártásban. Ez új vezetési élményt nyújt, kifinomult, könnyű és intuitívabb kezelhetőséggel, különösen a kanyargós utakon. Emellett a rendszer érzékenységre és a vezetőnek adott, kellemetlen rezgésektől mentes visszajelzésekre van hangolva. Annak érdekében, hogy a Lexus Driving Signature kívánt tulajdonságai megvalósuljanak, az autó a Shimoyama tesztközpontunkban, Japánban széles körű fejlesztésen esett át.

A megújult modell hozza el elsőként az F SPORT teljesítményt és stílust is az RZ kínálatába. Az összkerékhajtású RZ 550e lesz a legerősebb RZ, amely új BEV vezetési élményt kínál az Interactive Manual Drive elektronikus rendszerünkkel, amely virtuális kézi sebességváltást tesz lehetővé (további részletek az RZ F SPORT-ról külön fejezetben, alább).

Mint mindig, most is az ügyfelek igényei jelentették az elsődleges szempontot annak biztosításában, hogy az RZ a többletteljesítmény mellett hatékonyabb is legyen, és jobb felhasználói élményt nyújtson. A BEV-rendszer átfogó változtatásai, beleértve a nagyobb teljesítményt és kapacitást kínáló lítium-ion akkumulátort, valamint az eAxle egység továbbfejlesztését, lehetővé teszik a hatótávolság várhatóan akár 100 kilométeres növekedését (modellváltozattól és végleges homologizációtól függően).

Emellett az akkumulátor töltési ideje is gyorsabb lesz, amit egy új akkumulátor-előkondicionáló rendszer és egy 22 kW-os AC fedélzeti töltő alkalmazása segít.

A mostani globális leleplezés előkészíti az utat az új RZ európai piaci bevezetéséhez 2025 őszétől.

TELJESEN ÁTDOLGOZOTT BEV-RENDSZER

Az RZ akkumulátoros elektromos rendszere teljes átdolgozáson esett át, amelynek középpontjában mind a praktikum, mind a vezetési élmény fokozása állt. A legfontosabb változások közé tartozik az új eAxle egység bevezetése, amely a motor teljesítményének és az inverter hatékonyságának javítását, valamint a veszteségek jelentős csökkentését eredményezte. Új lítium-ion akkumulátor került beépítésre, amelynek kapacitása 77,0 kWh-ra nőtt.

Nagyobb teljesítményével és szélesebb modellválasztékával a megújult RZ kiterjeszti piaci hatókörét, és a vásárlói igények és preferenciák szélesebb spektrumát szolgálja ki.

A fejlett lítium-ion akkumulátor teljesítményét az akkumulátorcellák javításával és számának növelésével fokoztuk. Ez viszont nagyobb teljesítményt tesz lehetővé az eAxle egység elektromotorja tekintetében. Az ügyfél számára ez nem csak a teljes gázzal történő gyorsulás és a végsebesség javulását jelenti, hanem a középső tartományban is hozzájárul az élvezetesebb és közvetlenebb vezetéshez.

A nagy teljesítményt tovább támogatja az akkumulátor és a BEV-rendszer vízhűtésének alkalmazása.

A nagy teljesítményű akkumulátor és az eAxle különböző rendszerekkel való kombinálása három különböző teljesítményű RZ modellváltozatot eredményezett: az RZ 350e 224 lóerőt (165 kW), az RZ 500e 380 lóerőt (280 kW), az RZ 550e F SPORT pedig 408 lóerőt (300 kW) kínál.

Emellett megduplázódott az összkerékhajtású RZ vontatási kapacitása, amely mostantól akár 1500 kilogrammos fékezett terhet is képes vontatni.

MEGNÖVELT HATÓTÁVOLSÁG

Az RZ hajtásláncának műszaki fejlesztései jelentősen javítják a hatótávolságot. Különösen az eAxle egység energiaveszteségének csökkentése, az akkumulátor megnövelt kapacitása és a vezérlőrendszerek optimalizálása révén értük el mindezt. Az előzetes adatok szerint a megújult RZ hatótávolsága akár 100 kilométerrel is növekedhetett (modelltől és végleges homologizációtól függően).

CSÖKKENTETT TÖLTÉSI IDŐ

A töltési teljesítmény is javult, köszönhetően a nagyobb kapacitású akkumulátornak, az akkumulátorcsomag szerkezeti átdolgozásának és az új, 22 kW-os AC fedélzeti töltő alkalmazásának, amely előrevetíti a gyorsabb töltést támogató nyilvános infrastruktúra szélesebb körű kiépítését.

A szélsőséges hőmérsékleten történő töltés az új akkumulátor előkondicionáló funkciónak köszönhetően javult. Ez optimalizálja az akkumulátor hőmérsékletét a töltés megkezdése előtt, ennek eredményeként a töltési idő körülbelül 30 perccel csökken.

EGYEDÜLÁLLÓ VEZETÉSI ÉLMÉNY A STEER-BY-WIRE RENDSZERÜNKKEL

A megújult RZ az első modell, amely alkalmazza új steer-by-wire rendszerünket. Ez új, intuitív és kényelmes vezetési élményt teremt, amely zökkenőmentesen kapcsolja össze a vezetőt és a járművet. Mindemellett átalakítja a hagyományos vezetőteret is.

A kormánykerék ahelyett, hogy teljesen kerek lenne, a felső és alsó részek nélkül készül, így szinte téglalap alakú, a bal és jobb oldalon ívelt markolatokkal. A kialakítás segít a vezető figyelmét az útra összpontosítani, és mivel kompakt, több hely szabadul fel a térd és a lábak körül, ami megkönnyíti a be- és kiszállást.

A rendszer körülbelül 200 fokos tartományban működik a baloldali és jobboldali végpontok között. Ez pontos irányítást és könnyű kezelhetőséget biztosít a vezető számára.

Emellett a rendszer a kormánymű áttételét dinamikusan, a jármű sebességének megfelelően állítja be, így kis sebességnél könnyebb manőverezhetőséget, a kanyargós utakon való egyenletes vezetéshez agilitást, nagy sebességű autópályás vezetésnél pedig nagyfokú stabilitást biztosít.

Bár a kormánykerék és a tengelyek között nincs fizikai kapcsolat, a vezető megfelelő visszajelzést kap elektromos jelek által közvetítve, így minimálisra csökkentve a kellemetlen rezgéseket.

A TOVÁBBFEJLESZTETT LEXUS DIRECT4 HAJTÁSVEZÉRLÉS

Az RZ BEV-rendszerének megújítása mellett átdolgoztuk a DIRECT4 technológiát is, amely egy egyedi rendszerünk, és amely az összkerékhajtású modellek vonóerő- és stabilitási teljesítményét javítja.

Induláskor és egyenes vonalú gyorsításkor az első-hátsó erőelosztás 60:40 és 0:100 között szabályozható, hogy elnyomja a billenést és közvetlen gyorsulási érzetet eredményezzen. Kanyarodás közben a jármű sebességétől és a kormányzás szögétől függően 80:20 és 0:100 között osztja el a rendszer optimális arányban az erőt, hogy a vezetési körülményekhez igazodjon.

Bekanyarodáskor több erő jut az első tengelyre a kifinomult kanyarodás érdekében. Kanyarból való kilépéskor a nyomatékelosztás az egyes kerekekre ható terhelésnek megfelelően történik, hogy a jármű egyensúlyban maradjon és egyenletes gyorsulást tegyen lehetővé. Az eredmény pedig élvezetes kanyarvétel és pontos vonalvezetés.

A Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) rendszerünk alkalmazása hozzájárul az egyenletesebb, kényelmesebb vezethetőséghez, valamint a fokozott menetstabilitáshoz és a vészhelyzetek elkerüléséhez.

A LEXUS DRIVING SIGNATURE MEGVALÓSÍTÁSA

Az a küldetésünk, hogy kínálatunk minden modellje megvalósítsa a Lexus Driving Signature filozófiát, azaz egységes vezetési élményt nyújtson, amelyben a vezető mindig kényelmesen érezheti magát, magabiztos lehet és magánál tudhatja az irányítást.

A szerkezeti merevséget a hűtőtartón végzett fejlesztésekkel és a hátsó merevítőelemek hozzáadásával növelték. Ez segít csökkenteni a helyi torziós deformációkat, ami viszont hozzájárul a tiszta és lineáris kormányreakciókhoz.

A felfüggesztés az első és a hátsó lengéscsillapítók és rugók finom beállításával segíti a dinamikus teljesítményt, a stabilitást és a menetkomfortot.

A CSENDESSÉGRE ÉS KÉNYELEMRE VALÓ TÖREKVÉS

BEV modelljeink egyik legfontosabb tulajdonsága a kivételes csend az utastérben, és a megújult RZ esetében további funkciókkal, hangszigetelő és hangelnyelő újításokat vezettünk be. Ezek közé tartozik a hátsó ülések alatti új padlóhangtompító és a több helyen is fokozott hangszigetelés. Az út- és szélzajok kezelése érdekében hangszigetelést vezettek be a kalaptartó, a hátsó ajtók kárpitjai és a csomagtér esetében. A rezgések még hatásosabb csillapítása érdekében is történtek módosítások.

ÚJ TECHNIKÁK AZ UTASTÉRBEN

Megalkottuk az első olyan utastér-kárpitot, amely Ultrasuede anyagra lézerrel megmunkált grafikát alkalmaz. A fenntartható, 30 százalékban növényi eredetű anyagokból készült Ultrasuede ajtókárpit új szintre emeli a luxust.

Egy másik újdonság, hogy a több színben is elérhető hangulatvilágítás új, dinamikus árnyékhatásokat vonultat fel. Ez változó mintázatokat hoz létre, amelyek az idő múlását idézik, elősegítve az érzelmi kötődést és a kényelmet az autóban. A panoráma üvegtető új színe segít abban, hogy az utastérben a napsütéses időben még kényelmesebb legyen az utazás. A tükröződések csökkentésével lehetővé vált az elhomályosítható tető és az elektronikus visszapillantó tükör egyidejű használata.

 

AZ ÚJ RZ 550e F SPORT

  • Az RZ modellcsaládban is bemutatkozik az F SPORT által képviselt teljesítmény és stílus
  • A maximális teljesítmény 408 lóerő (300 kW)
  • Történetünkben először mutatkozik be az Interactive Manual Drive kézi vezérlésű virtuális sebességváltó
  • DIRECT4 összkerékhajtással

A megújult RZ bemutatkozásával először jelenik meg a kínálatban egy F SPORT kivitel, amely sportosabb stílus és utastér mellett még izgalmasabb vezetési élményt kínál az ügyfeleknek.

Az 550e F SPORT a legerősebb RZ, amelynek csúcsteljesítménye 408 lóerő (300 kW). Annak érdekében, hogy ez a nagyobb teljesítmény a vezetési élményben is megmutatkozzon, a felfüggesztést a lengéscsillapító és a rugó beállításainak megváltoztatásával újrahangolták.

TÖRTÉNETÜNKBEN ELŐSZÖR MUTATKOZIK BE AZ INTERACTIVE MANUAL DRIVE MEGOLDÁS

Az F SPORT változatban jelenik meg a márkánk történetében először alkalmazott Interactive Manual Drive megoldás, amely mélyebb interakciót biztosít a vezető és az autó között, lehetővé téve, hogy a teljesítményt váltófülekkel szabályozza, mintha manuálisan kapcsolgatná a sebességi fokozatokat. A váltófülek használatát valós idejű visszajelzés kíséri a gázpedálon keresztül, valamint hangok és vizuális elemek is hozzájárulnak a megfelelő érzet kialakításához, amely szorosabb kapcsolatot teremt ember és gép között.

A rendszer úgy van programozva, hogy egy nyolcfokozatú sebességváltót kap a vezető. A virtuális erőforrás nyomatékát a gázpedál pozíciója és a jármű sebessége alapján számítják ki, majd megszorozzák a kiválasztott virtuális sebességfokozat áttételével. Az élmény fokozása érdekében a Lexus lemásolta a motorhangokat, és a rendszer fordulatszám-limitert is alkalmaz, így a vezető érzékeli a sebességváltások időzítését és a jármű állapotában bekövetkező változásokat.

Hogy a vezetőnek segítsen tökéletesíteni a váltás időzítését, a műszerfalon egy váltásvezérlő mutató jelzi a jármű állapotát.

F SPORT KÜLSŐ RÉSZLETEK

Az erőteljes külső formavilág hozzájárul az RZ 550e F SPORT aerodinamikai teljesítményéhez, valamint merész vizuális megjelenést biztosít. A funkcióvezérelt részletek közé tartoznak az első alsó lökhárító díszlécek, a fék hűtésére szolgáló légebömlők, az első és hátsó légterelők és a hátsó lökhárító. A 20 colos aero-design keréktárcsák könnyűfém alapot és aerodinamikus műgyanta borítást kaptak. Ezek amellett, hogy a légáramlás kisimításával javítják az energiahatékonyságot, súlyt is megtakarítanak.

Az F SPORT modell egy exkluzív új külső színben, a Neutrino szürkében is elérhető lesz. Ez egy kemény, szolid, fémes fényű árnyalat, amely erős kontrasztot alkot az autó fekete stíluselemeivel.

F SPORT BELSŐ RÉSZLETEK

Az F SPORT hangulatnak szentelt belső tér fekete és sötétszürke színű, kék öltésekkel. Ezt az összeállítást a BEV modellekre jellemző erőteljes vezetési élmény ihlette. Az egyedi utastérhez tartozik egy Microgeometric mintázatú díszbetét is. 

Az első ülések integrált habosítási módszerrel készültek, hogy kiváló testtartást biztosítsanak. Mindemellett olyan izgalmas részletek várják még a vásárlókat, mint az F SPORT küszöbborítások és kormánykerék, valamint az alumínium pedálkészlet.