JOGI NYILATKOZAT

AZ ÚJ WLTP* VIZSGÁLATI ELJÁRÁS

*Világszinten összehangolt könnyűgé

Az NEDC tesztciklust már 1980 óta használják az európai piacon értékesített új autók üzemanyag-fogyasztásának mérésére. 2017 szeptember 1-től vezették be az új vizsgálatot, a Világszinten Összehangolt Könnyűgépjármű-vizsgálati Eljárást (WLTP), aminek révén mind az autóvásárlók, mind az autótulajdonosok reálisabb képet kaphatnak az autók teljesítményéről.

NEDC HELYETT WLTP: MI VÁLTOZIK?

A járműtechnológia fejlődése és a vezetési körülmények változásai miatt elérkezett az ideje a közel 40 éves NEDC vizsgálati szabvány lecserélésének. Az üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás kiszámításához pontosabb megoldást kínáló új WLTP tesztciklusban élethűbb vizsgálati körülményeket alkalmaznak, így a laboratóriumi mérések jobban tükrözik egy autó valós közúti teljesítményét.

A WLTP VIZSGÁLATOK BEVEZETÉSÉTŐL A KÖVETKEZŐK VÁRHATÓK:

Vizsgálati módszer

Dinamikus vizsgálatok, amelyek valósághűbben tükrözik a valós vezetési szokásokat.

A vizsgálat időtartama

A vizsgálat 10 perccel tovább, 30 percen át tart.

Vezetési ciklusok

Több dinamikus fázis: 52% városban és 48% városon kívül.

A tesztút hossza

A korábbinál több mint kétszer hosszabb, 23,25 km-es távolság.

Átlagos és legmagasabb sebesség

Az átlagos sebesség 46,5 km/óra (12,5 km/órával több), és a legmagasabb sebesség is 131 km/órára nőtt.

Opcionális felszereltség

A CO2-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást növelő extra felszereltséget is számításba veszik.

Sebességfokozat-váltások

Az eddigi fix értékektől eltérően minden jármű esetében különböző váltási pontok.

Külső hőmérséklet

A korábbi 20-30 °C helyett 23°C (a CO2-értékeket pedig 14°C hőmérsékletre korrigálták).

TISZTÁBB KÉP

2017 szeptembere és 2018 szeptembere között minden új autón el kell végezni a WLTP méréseket (a haszongépjárművekre egy évvel később kerül sor). A Lexus esetében az első ilyen modell az RC-F lett, aminek WLTP-vizsgálatára 2017. 4. negyedévében került sor.

A Lexusnál örömmel fogadjuk a WLTP bevezetését, aminek segítségével vásárlóink pontosabban kalkulálhatnak az üzemanyag-fogyasztással és a károsanyag-kibocsátással. A tiszta mobilitás úttörőiként évtizedek óta kutatjuk, hogyan terhelhetnék az autók kevésbé környezetünket, és olyan technológiákat alkotunk, mint a hibrid hajtás, amely már bebizonyította, milyen hasznos segítséget jelent az üvegházhatású gázok elleni küzdelemben és az alacsony szénkibocsátású társadalom kialakításában.

"A HIBRID TECHNOLÓGIA ALKOTJA HAJTÁSLÁNC-PROGRAMUNK GERINCÉT; ENNEK SEGÍTSÉGÉVEL 2050-RE JÁRMŰVEINK A 2010-ES SZÉNKIBOCSÁTÁS 10 SZÁZALÉKÁVAL MŰKÖDNEK MAJD."

Dr. Johan Van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója

HÉTKÖZNAPI KÖRÜLMÉNYEK, REÁLIS EREDMÉNYEK

Az új WLTP vizsgálatok olyan laboratóriumi méréseken alapulnak, amelyek jobban tükrözik a hétköznapi autóhasználat körülményeit. Ez azt jelenti, hogy az így kapott fogyasztási és emissziós értékek sokkal közelebb állnak az autósok által valójában tapasztalt értékekhez.

 

VAN MÉG KÉRDÉSE?

  • Nem, a valós fogyasztás továbbra is változatlan marad, de valószínű, hogy a szigorúbb WLTP mérési ciklus miatt autójának hivatalos CO2-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási értéke magasabb lesz - azaz közelebb kerül ahhoz, amit Ön a hétköznapok során tapasztal.

    Az NEDC-hez hasonlóan a WLTP is laboratóriumi teszt. A vezetési stílusok és az útviszonyok sokfélesége miatt lehetséges, hogy a hivatalos értékek különböznek a felhasználók által mért adatoktól.

    Egy átmeneti időszakban (2020 végéig) a WLTP-értékek mellett az NEDC-értékeket is kiszámolják. Mivel a régi NEDC-eljárást már nem használják többé, a jogszabályok értelmében a WLTP által mért CO2-értékeket visszaszámítják az NEDC szabvány szerinti értékekre; ez lesz a 'korrelációs eljárás'. Ezt egy, az Európai Bizottság által kifejlesztett szimulációs eszközzel végzik majd, vagy pedig új, fizikai mérésekkel, aminek eredményeképpen magasabb NEDC CO2-értékek jelennek majd meg az autók frissített adattáblázatában.
  • Igen, a WLTP vizsgálati eljárás során olyan anyagok kibocsátását is mérik, mint a szénmonoxid (CO), a nitrogénoxidok (NOx) és a szilárd részecskék (PM/PN).

    A WLTP minősítés a személygépkocsik után egy évvel, 2019. szeptember 1-től lesz kötelező a haszongépjárművekre (N1 (ii), N1 (iii) és N2 kategória).